Sterk in onderwijs heb ik opgericht in 2022. Ik ben 14 jaar directeur in het basisonderwijs en heb ervaring als integraal schoolleider van één, twee of drie scholen.
Tevens heb ik ervaring in zowel stadse werkgebieden als in kleinere gemeentes.
Op dit moment ben ik werkzaam als directeur van een grote basisschool in Tilburg.
Vanuit een natuurlijke drang om mensen en organisaties beter te maken zoek ik steeds naar de volgende stap in mijn persoonlijke ontwikkeling. Een eigen bedrijf starten vanuit mijn eigen visie, gericht op verbinding en het sterker wegzetten van het vak leider en leerkracht als ambacht in de 21e eeuw: Dat is mijn drijfveer. Mijn missie is om leiders een goede (her)start van hun carrière te geven of te versterken tijdens hun carrière. Zo verkleinen we de kans op uitval, op valse starts en vergroten we de kans op sterke leiders.
Met ongeveer 25 jaar onderwijservaring durf ik mezelf ruimschoots ervaren te noemen inmiddels. Ik ben voor de klas begonnen en heb veel verschillende jaargroepen lesgegeven. Na mijn carrière voor de klas ben ik directeur geworden. Dit doe ik nu 14 jaar. De ervaring van zowel het lesgeven als het leidinggeven hebben mij gevormd tot een allround schoolleider.
Maar, wie ben ik nou echt?
Ik ben een echte verbinder. Ik hecht veel waarde aan het teamproces en heb een hoge kritische lat. Naar mezelf toe maar ook naar mijn teams. Ik ga geen gesprek uit de weg en maak graag alles bespreekbaar. Dit doe ik met een stijl die zich laat omschrijven als warm-zakelijk. Vanuit de relatie als huisstijl, maar zakelijk wanneer het moet.
Daarnaast vind ik het belangrijk om ondanks de kritische blik altijd vooruit te kijken. Wat gaat er al wel goed is daarin iets wat ik altijd probeer te benoemen. Ik kan scherp observeren en dat vertalen in strategische doelen. Zowel op persoonlijk als op organisatieniveau. Daarin vind ik het ontzettend belangrijk om open en eerlijk te zijn, dat is mijn grootste kernwaarde. Met die zuiverheid creëer ik vertrouwen, verbinding en draagvlak.
Daarnaast ben ik sensitief en creatief. Ik voel zaken snel aan en de ideeën en mogelijkheden ontstaan vervolgens ogenschijnlijk vanzelf.
In mijn begeleiding mag je het volgende verwachten:
Ik luister naar je vraag, je beginsituatie en zal je begeleiden naar jouw zone van de naaste ontwikkeling.
Dit doe ik vanuit mijn ervaring maar altijd gekoppeld aan evidence based manieren van werken. De koppeling van 'doen wat werkt' en de ervaring is een prachtige cocktail.
Ik zal eerst naar je luisteren. Van daaruit gaan we samen in gesprek. Ik zal je spiegelen, triggeren en alle kanten van het gelijk laten zien. Ik ga met jou op zoek naar je drijfveren en je energiegevers en -nemers. Ik daag je uit om je grenzen te verleggen en jouw vaardigheden en kwaliteiten optimaal te benutten. Ik laat je ook zien waar je wellicht minder sterk in bent en hoe je hiermee om kunt gaan. Dit alles doe ik vanuit verbinding en met een vleugje humor op zijn tijd.
Ik kom oorspronkelijk uit Dordrecht en woon inmiddels meer dan 20 jaar in Brabant.
Vader van drie kinderen, twee bonuskinderen en samenwonend met Femke.
Na een carrière voor de klas (9 jaar) was de interesse voor meer dan alleen lesgeven al snel gewekt.
Een middelgrote basisschool in Dordrecht was de eerste school waar ik directeur werd. Eerst als vervanger. Na dit succesvolle jaar kreeg ik mijn eerste 'eigen' school. Een Daltonschool, ook in Dordrecht.
Na 5 jaar werd ik directeur op een basisschool in Rijen. Een school waar het toen niet zo goed mee ging. Met een stevige verbeteropdracht heb ik de school weer op de kaart gezet.
Ik ben in de regio blijven hangen en vijf jaar directeur van scholengroep Gilze geweest. Hier stuurde ik drie basisscholen aan.
Sinds 1 oktober 2023 ben ik werkzaam in Tilburg als directeur van een grote basisschool.
Ik heb een voorliefde voor ICT & innovatie en ben daarin erg vaardig. Google apps for education heb ik in Dordrecht als één van de eerste onderwijsstichtingen in Nederland geïmplementeerd.
Naast alle aspecten die er bij een basisschool horen specifieke expertise in: